Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termékek Menü

Mit tegyek, ha gond lesz a poggyászommal?

2018. 04. 26. 08:56:48
Mit tegyek, ha gond lesz a poggyászommal?

Még csak tavasz van, de legtöbben már a nyaralásunkat tervezzük. Kiválasztjuk azt a helyet, ahol az egész éves fáradalmainkat szeretnénk kipihenni és lehet, hogy már a repülőjegyet is lefoglaltuk. Abba belegondolunk-e, hogy mi van akkor, ha már a landolás után egy problémával kell szembesülnünk, ami tönkreteszi az igazi kikapcsolódást? Ehhez nem kell más, mint hogy a poggyászunk sérült legyen, vagy éppen hiába várjuk, nem érkezik meg a futószalagon. Ebben szeretnénk pár jó tanáccsal segíteni nektek.

Gyakoribb eset, hogy a feladott poggyászunk elvész, vagy elkeveredik.

Ha hiába várjuk, de nem érkezik meg az utazótáskánk, kabintáskánk a futószalagon, az a legfontosabb, hogy ne essünk pánikba. Mielőtt még elveszettnek hinnénk, nézzünk körbe a csarnokban a többi szalagon is, hiszen lehet, hogy csak nem a megfelelő szalagra került. Amennyiben valóban eltűntnek bizonyul a poggyászunk, az első utunk azonnal az „Elveszett Poggyász” (Lost and Found) pulthoz vezessen. A poggyászcímke segítségével pillanatok alatt be tudják azonosítani csomagunkat. Leggyakoribb ezekben az esetekben, hogy a táskánk csak késik, és pár óra múlva megérkezik, de előfordulhat olyan is, hogy a csomagunk a világ túlsó felén landolt. Ilyen esetben több napos várakozással is számolnunk kell. Vannak esetek, mikor a poggyászcímke leesik a csomagunkról, emiatt a beazonosítás már nehezebb. Ebben az esetben a táska tartalma alapján keresik meg azt nekünk. Elővigyázatosságból érdemes a csomag belsejébe is beleragasztanunk a nevünket és a címünket.

Igen ritkán történik meg, de sajnos van rá esély, hogy az utazótáskánk ténylegesen elvesszen. Ebben az esetben is az „Elveszett Poggyász” (Lost and Found) pult lesz a segítségünkre.

Nagyon fontos tudnunk, hogy az elveszett poggyász felelőssége azt a légitársaságot terheli, akikkel megérkezés előtt legutoljára utaztunk. Ezt igazán átszállásos utazás esetében fontos tudni.

Csomagunk eltűnése vagy késése nem csak az idegeinkre hat, de rengeteg kellemetlenséget is okozhat nekünk, hiszen a legszükségesebb dolgaink (úgymint higiéniai eszközök, váltóruha) tűnnek el a táskával együtt. Ha van nálunk elég pénz, akkor ezeket megvásárolhatjuk, de mindenképpen kérjünk róla számlát, és tartsuk is meg, hiszen ez alapján a költségeinket a légitársaság megtéríti, amennyiben van poggyászbiztosításunk. Még mielőtt eszeveszett költekezésbe kezdenénk, ne feledjük, hogy a légitársaságok csak egy bizonyos limitig fizetnek. Ez az összeg légitársaságonként, és akár a repülőjegyünk osztálya alapján is változhat. Mindenképp ajánlom, hogy erről utazás előtt tájékozódjatok.

Akkor sem kell kétségbe esni, ha épp nincs keretünk a legszükségesebb tárgyak pótlására, mert a legtöbb légitársaságnál azonnal kapunk egy összeget ezek megvásárlására.

Nem ritka az sem, hogy a csomagunk sérülten kerül vissza hozzánk a repülő csomagteréből.

Ebben az esetben első dolgunk az legyen, hogy kinyitjuk a kabintáskánkat és megnézzük, hiányzik-e valami belőle. Manapság elég gyakran lehetett hallani a „reptéri szarkákról”. Ezután irány a már említett Elveszett Poggyász pult, ahol a légitársaság munkatársa felvesz egy jegyzőkönyvet. Ha csak a táska sérült, akkor az ügyintéző egy táskajavító műhelybe küld minket. A javítási költséget a légitársaság átvállalja. Ha nem javítható a táska, akkor egy újat adnak helyette, többnyire azonos kategóriában, mint ami megsérült. A poggyászkár viszont csak akkor terheli a légitársaságot, ha az a fedélzeten vagy olyan területen történt, mely időszak alatt a poggyász a légitársaság felügyelete alatt volt.

Kellemetlenségtől mentes, pihentető nyaralást kívánunk mindenkinek!